Foto: 4G mast, ter illustratie. © Pixabay.com
Ziggo klanten in Nieuwkoop kampen sinds begin deze week met een storing: zo laten diverse inwoners en ondernemers via social media weten telefonisch niet bereikbaar te zijn en geen internet te hebben. Ook op verschillende websites waar online storingen doorgegeven kunnen worden zijn sinds gisteren meerdere meldingen van een Ziggo storing te zien uit Nieuwkoop.
Update 14 augustus, 16.00 uur: de oorzaak van de storing is inmiddels bekend. Bij het groot onderhoud van de N231 is er een kabel geraakt, is te lezen in een update van KWS: “Deze kabel lag ongeveer 5 meter onder de grond, een diepte waar die niet verwacht mocht worden. De schade is gemeld bij Ziggo en zij hebben inmiddels opdracht tot herstel gegeven. Ons is gemeld dat de reparatie vanavond zou moeten zijn afgerond. Onze oprechte excuses voor de overlast“.
De storing is sinds begin deze week merkbaar: zo zijn diverse inwoners telefonisch niet bereikbaar en hebben zij geen internet. Ook ondernemers laten weten telefonisch niet bereikbaar te zijn vanwege de storing. Zo laat Bistrobar ‘t Leeuwtje weten: “Door een storing bij Ziggo zijn wij telefonisch niet bereikbaar! Voor reserveringen die niet kunnen wachten, stuur even een bericht. Vanavond komen eten? Loop lekker binnen!“, aldus de bistrobar uit Noorden.
Lees ook: Lammetje uit het water gered met dank aan voorbijgangers
In een reactie laat Ziggo weten dat de oorzaak van de storing te maken heeft met werkzaamheden in de infrastructuur in het gebied. “Het is natuurlijk ontzettend vervelend dat dit heeft geresulteerd in een storing voor onze klanten. We werken er hard aan om het zo snel mogelijk op te lossen“, aldus een woordvoerder van Ziggo.