Tussen 1 maart en 1 mei staan de medewerkers van het Servicepluspunt klaar om te helpen bij het indienen van de Belastingaangifte 2024; op de dinsdagmorgen kan men tussen 10:00 tot 12.30 uur terecht.
Hier voor dient u wel een afspraak te maken. Dit kan via het contactformulier op de website of telefonisch (0172-575909) op maandag-, woensdag- of vrijdagmorgen.
Wanneer u geen bericht heeft ontvangen dat u belastingaangifte moet doen is het verstandig dit toch te regelen. Als u naast uw AOW een klein pensioentje heeft krijgt u vermoedelijk geld terug.
Het inloggen bij de belastingdienst is alleen mogelijk met DigiD en sms controle of met de DigiD app op uw smartphone.
U dient ervoor te zorgen dat u met DigiD zelf kunt inloggen. Eventueel kunt u bij het Servicepluspunt hiervoor apart een afspraak maken.
Voor het invullen van de aangifte dient u het volgende mee te nemen:
- Aangiftebrief (als u deze heeft ontvangen).
- Mobiele telefoon en inloggegevens DigiD.
- Jaaropgaven van inkomsten uit loondienst en/of uitkeringen en jaartotalen van freelancewerk.
- Bij een koophuis het overzicht van hypotheek: rente kosten en het bedrag van de lening.
- Zorgkosten als medicijnen, dokterskosten, vervoerskosten enz., welke niet (geheel) zijn verzekerd.
- Giften aan ANBI instellingen (met naam van de ANBI instelling).
- Gegevens over andere aftrekbare kosten indien van toepassing.
- Wilt u ook uw huur- of zorgtoeslag aanpassen dan dient u uw huurspecificatie en/of ziektekosten polis mee te nemen.
ServicePluspunt. Telefoon 0172 575 909.
Mail: info@servicepluspunt-nieuwkoop.nl
Dinsdag op afspraak van 10. 00- 12.30: Achterweg 2b. Tegenover de brandweer.
Woensdag Inloopspreekuur van 10.00-12.30
Regiobank Ter Aar, Wilgenpad . Dinsdag van 10.00-12.00. Inloopspreekuur.