De Nieuwkoper wijdde enkele weken geleden een artikel aan de ‘verdwenen’ geldautomaat aan het Wilgenpad in Ter Aar (zie onderstaand bericht). Veel inwoners van deze Nieuwkoopse kern waren op zijn zachtst gezegd ontstemd over het feit dat het sinds 2 mei onmogelijk was om daar contant geld op te nemen of te storten.
Voor iedereen die het betreft hebben wij goed nieuws: getuige deze foto (vanmorgen 10 juli gemaakt) is de geldautomaat in ere hersteld.
Natuurlijk het duurde allemaal wel erg lang, maar Geldmaat heeft woord gehouden.
Een bezorgde burger benaderde De Nieuwkoper met betrekking tot de buiten gebruik gestelde geldautomaat aan het Wilgenpad in Ter Aar: sinds 2 mei is het niet meer mogelijk om daar contant geld te storten of op te nemen.
Op de site van het AD was op 7 mei te lezen dat er volgens Geldmaat slechts sprake was van een tijdelijk ongemak: binnen maximaal een week zou de -automaat weer operationeel zijn.
Inmiddels is het begin juni en is er in de situatie nog niets veranderd. Hierop heeft onze ‘aangever’ contact gezocht met de firma Geldmaat en kwam naar aanleiding hiervan tot de volgende conclusie.
In verband met logistieke problemen is de streefdatum van 14 mei niet gehaald, men heeft geen idee wanneer de betreffende geldautomaat weer operationeel zal zijn. Geldmaat verstrekt geen additionele informatie anders dan die via de app waarop de dichtstbijzijnde geldautomaat te vinden is. Het bedrijf betreurt de gang van zaken en geeft aan dat de geldautomaat (ooit) weer beschikbaar komt.
Naar aanleiding van het bovenstaande heeft De Nieuwkoper eveneens contact gezocht met Geldmaat. Door een medewerkster van de afdeling klantenservice werd ons desgevraagd medegedeeld dat het bedrijf dit jaar 60% van haar geldautomaten vervangt, Over het algemeen is de betreffende locatie daardoor enkele dagen niet beschikbaar. In Ter Aar is een aanzienlijke vertraging opgetreden door een bouwkundig probleem dat alleen door een derde partij kan worden verholpen. Men stelt alles in het werk om de plaatsing van een nieuwe geldautomaat zo snel mogelijk te verwezenlijken, maar is daarvoor dus afhankelijk van een ander. Of dit een kwestie van dagen, weken of maanden is, durft Geldnet niet te zeggen.
Ongelofelijk dat de geldmaat de dorpsbewoners zolang in de steek laat. Zeker voor ouderen, die graag contant betalen is het zeer lastig. Zij kunnen niet zo gemakkelijk andere geldautomaten bereiken. Als mijn auto kapot is verwacht ik ook dat het binnen een afgesproken tijd wordt gemaakt. Het gemeentebestuur van Nieuwkoop zou ook op de bres kunnen staan voor haar inwoners.
Duidelijk zijn hier de oude schoenen weggegooid voordat er nieuwe waren aangeschaft. Je gaat toch niet iets buiten werking zetten als je nog niet de mogelijkheid heb om het weer te vernieuwen. Geldmaat heeft duidelijk lak aan de wensen van de mensen. Niet iedereen kan even naar een andere geldautomaat rijden. Ik vind het ronduit schofterig.
de huid verkopen voordat de beer geschoten is .is gewoon asociaal hoe ze met mensen omgaan.
Ach, ze zijn gewoon bezig al het contante geld weg te werken en het onmogelijk te maken voor mensen die gewoon cash willen betalen en iedere cent van iedereen onder controle willen hebben.
Ik vind het ronduit onfatsoenlijk dat Geldmaat de automaat zonder enige vooraankondiging of excuses heeft afgesloten. Velen in Ter Aar maakten gebruik van deze automaat en moesten nu ‘zelf maar uitzoeken’ hoe ze kontant geld konden krijgen. In een later stadium is (door Wie?) een briefje op de automaat geplakt, dat bij de Strooplikker in Langeraar nog een werkende flappentap staat. En dat is het dan. Bekijk het maar voor minder mobiele personen. Ik vind in dit geval dat de gemeente het maar eens voor de burger moet gaan opnemen. Ik heb zelf inmiddels kontakt gehad met Geldmaat en hun gezegd dat het de enige flappentap in ter Aar was en kreeg als antwoord: ‘hij gaat echt niet weg hoor, er komt een nieuwe, maar wanneer ? Een voorbeeld van slechte klantenservice van Geldmaat.