De provincie Zuid-Holland maakt bekend dat zij van 29 juli tot 20 augustus onderhoud uitvoert aan de provinciale weg N231 (Blokland en Achterweg) .
Gedurende deze periode is de weg afgesloten voor alle verkeer.

Op de provinciale weg en op de rotonde die aansluit op de Provinciale Weg Oost en de Oude Spoorbaan wordt het asfalt vervangen. Tevens worden de fietspaden bij de rotonde Achterweg aangepast. De afstand tussen de rotonde en de oversteekplaatsen voor fietsers wordt vergroot door in het fietspad een ‘boog’ te maken. Ook worden de oversteekplaatsen voor fietsers verlegd.

De werkzaamheden worden uitgevoerd in twee fases:
Maandag 29 juli 07.00 uur – maandag 12 augustus 06.00 uur:
de werkzaamheden vinden hoofdzakelijk plaats op de N231

Maandag 12 augustus 06.00 uur – maandag 19 augustus 06.00 uur:
er wordt zowel op de N231 als op de rotonde gewerkt

Tijdens de werkzaamheden wordt het verkeer als volgt omgeleid.

De omleiding loopt in twee richtingen vanaf Vrouwenakker, via Aalsmeer, Aalsmeerderbrug, de A4, Leimuiden, Rijnsaterwoude, Alphen aan den Rijn, Ter Aar, Zevenhoven naar Nieuwveen.

De Ruigekade en het Nieuwveens Jaagpad blijven tijdens de werkzaamheden bereikbaar.

Brandweer, ambulance en politie kunnen in noodsituaties de weg gebruiken.

Van 29 juli tot en met 11 augustus zijn alle fietspaden bereikbaar.

Van 12 tot en met 19 augustus moeten fietsers die vanaf de kant van de rotonde komen de voor fietsverkeer aangegeven omleiding volgen.

De werkzaamheden aan het asfalt, de trottoirs en het fietspad kunnen geluid en trillingen veroorzaken.
Men kan hierdoor tussen 07.00 en 16.00 uur geluidsoverlast ervaren.

4 Comments on “Werkzaamheden N231 Blokland en Achterweg. FASE 2”

  1. Vraag: kan je tijdens de afsluiting N231 via het Nieuwveens Jaagpad wel over de brug bij Vrouwenakker richting de Kwakel?

  2. Het voor onderhoud af te sluiten weggedeelte van de N231 is nog geen 7 km (reistijd 8 min.). De officiële omleidingsroute via de A4 is 50 km (58 min.). Woon- werkverkeer kost je dus per dag tot 100 min. extra (exclusief files op de A4). Veel verkeer, waarbij zwaar vrachtvervoer, zal toch kiezen voor de bekende, veel kortere sluiproutes langs smalle en bochtige polderweggetjes. Dat leidt daar ongetwijfeld tot grote problemen. En dat alles gedurende 3 weken!
    De extra reistijd is disproportioneel. Ook zal men vaker moeten tanken. De bij elkaar opgeteld vele duizenden extra kilometers zijn trouwens ook een aantasting van het milieu.
    Kun je dit nog een redelijke en verstandige planning noemen? Zijn er echt geen alternatieven? B.v. het vrijhouden van één rijbaan en het doorwerken ‘s nachts en in de weekenden. Zeker, dat is duurder, maar bij de afweging van belangen lijkt men nu geen oog gehad te hebben voor de weggebruiker. Ook in vakantietijd zijn de nadelen van deze planning wel erg groot.

  3. de trend is tegenwoordig “er lekker de tijd voor nemen”
    Niks van 1 rijbaan vrijhouden of, zoals de vorige spreker zei in het weekend en ‘ s nachts doorwerken.
    Niks wordt ook gezegd over het OV.
    Waarschijnlijk heeft de provincie weer gekozen voor de goedkoopste aanbieder, die met 1 asfaltmachine
    5 weken nodig heeft voor 7 km.
    En duurdere aannemer met meer spullen is denk ik in drie weken max. klaar.
    Krijgen we korting vd provincie op onze opcenten, om onze kosten te compenseren?

  4. Er wordt vergeten te vermelden dat de Oude Spoorbaan ook afgesloten is voor verkeer tussen 12-19 augustus…
    Als inwoner van Zevenhoven die dagelijks naar Amsterdam moet is het iig een onhandige keuze om bijna 3 weken overlast te hebben. Samen met de werkzaamheden aan de A10 is mijn reistijd verdrievoudigd 😔
    Mijn kinderen moeten met de fiets naar Aalsmeer / de Kwakel en mogen ook rekenen op extra reistijd.
    Om nog maar niet te spreken dat we het OV richting Vrouwenakker ook niet meer kunnen nemen…
    Had ook liever gezien dat een gedeeltelijke afsluiting was gekozen en hoop dat het werk door deze keuze sneller afgerond is voor alle betrokkenen!

Comments are closed.